Sunday 9 February 2014

Hello Australia!

Hi guys,

Onwerkelijk maar waar: mijn eerste blogpost!
Na 1000 pogingen om mijn poste online te zetten en dagen zonder bereik te hebben gezeten, is het dan eindelijk zover.:-) Het is erg veel maar ik hoop dat jullie dat geen probleem vinden. Ik zal zo snel mogelijk de rest van de dagen op mijn blog zetten, zodra ik Wi-Fi heb :-) Veel leesplezier!


14 - 16 Januari: De heenreis
Dinsdag 14 Januari 10:30 was het dan eindelijk zover: THE DAY. De dag waar ik al maanden naar uitkeek, waar ik zenuwachtig voor ben geweest en waar ik veel over dagdroomde. Daar stond ik dan op schiphol met mijn volgeladen backpack, met mijn grote reis voor de deur. Wat was dat een onwerkelijk moment, ik had een dubbel gevoel; ik was enthousiast naar mijn aankomende avontuur maar ondertussen voelde ik me ook wel vreemd en droevig omdat ik mijn familie en vrienden achter moest laten voor 7 maanden..

Na van iedereen afscheid te hebben genomen begon de reis echt,de eerste vlucht: Amsterdam – Bangkok, een vlucht van maarliefs 11 uur. Eemaal in het vliegtuig kwamen de gevoelens naar boven en voelde ik me wel even verdrietig , gelukkig was ik niet de enige die hier last van had want een paar andere uit e groep hadden het er ook wel even moeilijk mee..Gelukkig had ik veel steun aan mijn reisboekje waarin al mijn lieve familie en vrienden een stukje hebben geschreven.

Toen we in Bangkok waren aangenkomen hadden we een uutje een tussenstopom daarna de vlucht te vervolgen van Bangkok naar Taipei (Taiwan), deze reis was gelukkig maar 3,5 uur. Ik was het vliegen op een gegeven moment zo zat, vooral omdat ik qua tijd helemaal in de war was, we hebben namelijk in de tijd van Amsterdam tot Taipei wel 3 keer avondeten gehad. In Taipei stapte we uit en had Australian Backpackers een dagkamer voor de groep geregeld zodat we ons even konden opfrissen en wat konden bijslapen.

’S Avonds om 21.30 moesten we alweer op het vliegveld zijn voor de laatste vlucht, deze duurde 9 uur. Heerllijk heb ik toen geslapen, toen ik mijn ogen open deed was de resterende tijd nog maar 1 uur. Toen was het dan eindeljjk zover na een onvoorstelbaar lange vlucht waren we er dan eindelijk:SYDNEY! Bij de aankomst werden we meteen opgewacht door twee jongens van Australian Backpackers, waarmee we met elkaar in een busje gingen, uitrusten? No way! We moesten meteen een lange wandeling door Sydney maken. Onder de wandeling zijn we langs de Harbour Bridge gelopen en het Opera House. Toen zijn we met de Ferry overgevaren en naar het hostel gegaan , waar voor ons ’s avonds een lekkere barbecue op het menu stond met niets minder als: Kangaroo biefstuk! Ik vond het wel een gek idee om kangaroo te eten maar het was wel lekker! Na de barbecue werd de avond afgesloten met wat drankjes en zijn we nog gezellig uitgeweest, om het effect van de jadlag te verminderen.


17 Januri: Een regeldagje

Jammer genoeg ging de wekker alweer om 7.30 omdat we om 8.00 aan het ontbijt moestenzitten. Op deze dag werden de belangrijke zaken geregeld zoals: het activeren van ons Australische bankaccount, onze cv, onze medicare etc. ’S avonds heb ik gezellig met een groepje van het hostel op het strand gezeten en wat drankjes gedronken terwijl iemand gitaar speelde. Kortom, een effectieve maar ook leuke dag was dit.


18 Januari: Wandeling door natuurreservaat
Op deze dag hebben we een lange wandeling gemaakt door een mooi natuurreservaat. Onderweg hadden we waterdragons (een soort salamanders) en grote spinnen gespot. De spinnen waren wel 5 centimeter groot! ,dus dat was even slikken haha. De wandeling eindigde bij een mooi afgelegen strandje, waar we de rest van de middag hebben doorgebracht.


19 Januari: Dagtour
We moesten helaas al heel vroeg opstaan deze dag, om 7:00 moesten we al aan het ontbijt zitten. Maar dat was het alles waard omdat we met bustour gingen doen waarbij we veel leuke plekken gingen bezichtigen op een dag.. Toen we bij onze eerste bustop aankwamen, waren we bij het Featherdale wildlife park. Dit is een park waar je allemaal mooie dieren kan zien zoals kangaroo’s , koala’s, krokodillen, allemaal verschillende soorten vogels etc. Hier kon je kangaroo’s voeren en metr ze op de foto. Ook ben ik op de foto geweest met een koala. Na ons bezoek in het wildlife park reden we nog een stukje door naar de Blue Mountains. Dit is een onwijs mooi natuurtgebied met de grootte als België. We hebben een mooie wandelroute gehad waarbij we onwijs mooie natuur hebben gezien en watervallen. Het laatste wat we deze dag hebben gezien waren de Flatrocks. Dit was echt een mooie plek om gezien te hebben.


21 Januari: Hello Googee Beach
We zijn verplaatst van Manly Beach naar Googee Beach, zodat we Sydney van een andere kant kunnen bekijken. We hebben gisteravond een hostel geboekt genaamd: Surfside, aan het strand. Bij aankomst beviel het hostel al meteen, dus we hebben een keuze gemaakt. Wat me wel opviel was dat dit hostel een stuk rustiger was dan het hostel in Manly die vol zat met Dutchies haha. Verder hebben we lekker winkeltjes gekeken in de buurt en hebben we lekker op het strand gelegen.


22 Januari: wandeling naar Bondi Beach
We hebben een mooie wandeling langs verschillende stranden gemaakt van Googee Beach naar Bondi Beach van 6 km. Bomdi beach staat bekend als een van de mooiste stranden van Sydney, waar vaak veel surfers lopen, jammer genoeg liepen ze er niet op de dag dat wij er waren omdat we niet zo heel lekker weer was. In Bondi hebben we nog rondgelopen en hebben we winkeltjes gekeken.We waren te moe om terug te lopen dus zijn we lekker met de bus teruggegaan en hebben we bij een Indonesisch restaurant heel lekker gegeten. In het restaurant sprak een ‘’local guy’’ ons aan, om die avond een drankje te doen. We hebben gezellig iets gedronken en we zijn daarna terug naar het hostel gegaan om onze backpacks te organiseren , die moest namelijk de dag erna alweer klaar staan voor de volgende uitdaging: Kings Cross!


23 Januari: Bye Coogee and hello Kings Cross!
We zijn met de trein en de bus richting Kings Cross gegaan, met veel fantasiën  in ons hoofd. We hadden namelijk gehoord dat Kings Cross de "ghetto van Sydney" is waar je liever 's avonds niet alleen wilt lopen. Eenmaal aangekomen bij ons partyhostel: "Brado's" begon de gekkigheid al, de eerste jongen die ons aansprak voor het hostel zei: "this hostel will turns you into a real psycopath"! Zoals je begrijpt was ik dus erg benieuwd wat ons de komende twee dagen te wachten stond haha. Toen we ingecheckt waren en in onze kamer kwamen, leek alles nog behoorlijk "normaal" (in backpackers termen dan haha!). Dit beeld veranderde steeds meer, gedurende avond..  We hebbben 's avonds een kroegentocht gedaan , die vanuit het hostel werd georganiseerd. Om 20:00 begon het al, we gingen gedurende avond naar drie verschillende bars. We vonden het alle vier niet zo boeiend dus besloten we ondertussen eruit te stappen en ons eigen plan te trekken. We zijn opzoek gegaan naar een grote disco , die bleek achteraf dicht te zijn jammer genoeg. Gelukkig hebben we op straat ons goed genoeg vermaakt. Ik heb namelijk nog nooit zoveel travestieten bij elkaar gezien! Ze hadden heel veel make-up op en droegen allemaal hele hoge hakken, jurken, rokjes en gekke gekleurde pruiken. Het was wel een heel grappig gezicht haha.

Toen we weer in het hostel kwamen kregen we de schrik van ons leven, de muren van de kamer waren namelijk bezaaid met allemaal vieze kleine beesten!! En of het nog niet erger kon... We kwamen erachter dat er een vreemde vrouw 36 in onze kamer zat die niet helemaal 100% was. Ze praatte en lachtte continue in zichzelf en liep steeds heen en weer in de kamer. Ik dach: "hier ga ik dus no way slapen!!" Gelukkig waren de meiden het met me eens en zijn we langs de receptie gelopen om te vragen of we naar een andere kamer mochten verplaatsen. Jammer genoeg kon dat niet, maar wel werd ons voorgesteld om in de tvkamer op banken te slapen. Hier hoefde we niet lang over na te denken, en of we dat wilde!!

Toen we rond 3:00 eindelijk op de bank lagen, was het feest beneden en in de gangen nog volop aan de gang, hé het was tenslotte een party hostel. Dat werd wel heel erg letterlijk genomen want ik kon pas om 5:00 slapen door alle herrie..              

25 Januari: Op naar Auckland!
'S ochtends vroeg ging de wekker al rond 7:00, we moesten ons namelijk klaarmaken voor onze vlucht naar Nieuw-Zeeland (Auckland).Alles ging heel smooth eigenlijk, voor mijn idee was de vlucht zo voorbij. Hij duurde ook maar 2 uur, da's helemaal niets vergeleken die lange vlucht die we hebben gehad. Bij aankomst gingen we per bus richting het hostel, die midden in de stad bleek te zitten! We zijn die avond nog uitgegaan, wat wel leuk was!

27 Januari: Laatste dag Auckland
Vandaag was ons laatste dag in Auckland. Ik heb vandaag eindelijk voor het eerst sinds dagen lekker uit kunnen slapen! Ik heb met de meiden een relaxt dagje gehad, we hebben door de stad gelopen en wat geshopt. Er is eigenlijk niet zoveel interessants over vandaag te melden haha. Ik sta op het punt om te gaan slapen want morgen gaat de wekker alweer om 6:00 omdat morgen mijn bustour door heel Nieuw-Zeeland begint. We gaan van het noordereiland naar het zuidereiland. Ik heb er super veel zin in!! Ik laat jullie gauw mijn nieuwe belevenissen weten en houd jullie up-to-date vanaf nu, beloofd!

Dikke kussen,

Kath







No comments:

Post a Comment